Blaas je Wijs concert

Categorie:
Hits:

Omschrijving

In de zomer heeft heel Bronckhorst een flyer ontvangen van het project ‘Blaas je Wijs’. De organisatie vanuit de federatie Bronckhorster muziekverenigingen, Astrid Bloemendaal (muziekvereniging Hummelo Keppel) en Karin Romeijnders (Crescendo Hengelo) hoopten dat het project net zo succesvol zou worden als in 2022. Toen verwachtten we zo’n 8 personen, maar stond de teller uiteindelijk op 33 deelnemers!

En wat blijkt?! Ons motto ‘ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan‘ sluit bij veel inwoners van Bronckhorst aan. De eerste aanmelding volgt al snel: ‘Ik wilde ooit nog eens proberen muziek te maken, dit is mijn kans!’

Uiteindelijk hebben 28 deelnemers zich aangemeld, een prachtig aantal potentiele nieuwe muzikanten binnen Bronckhorst. We zijn positief verrast dat we zoveel inwoners van Bronckhorst met ons muzikale enthousiasme blaasmuziek kunnen aanleren.

De lessen worden verzorgd door combinatie functionaris Miranda lof van de gemeente Bronckhorst. Zij wordt ondersteund door vrijwilligers van de aangesloten muziekverenigingen van de federatie. Na een theoretische start en de kennismaking met de verschillende muziekinstrumenten zijn de deelnemers zelf aan de slag gegaan. Met een leeninstrument naar keuze oefenen zij nu elke dag en komt er steeds meer geluid uit het blaasinstrument. Na een aantal weken kunnen we zelfs al spreken over een heus liedje!

Nieuwsgierig geworden? Op zondag 20 november aanstaande zullen de deelnemers van ‘Blaas je Wijs’ een klein concertje ter gehore brengen om 14.30 uur in de Hietmaat, Zelhemseweg 15 te Hengelo. Kom jij het lef en doorzettingsvermogen van onze deelnemers aanmoedigen? Wees allen welkom!