Genodigden, belangstellenden, foto’s en bloemen werden na het concert in de Dorpskerk vervolgens met bussen naar de begraafplaats in Vorden gebracht.

Daar aangekomen werden de foto’s door de kinderen bij de graven geplaatst en werd ieder graf voorzien van bloemen en de vlag van het land waar ze van afkomstig waren. De aanwezige familieleden waren erg onder de indruk van wat door de Vordense gemeenschap wordt gedaan om de herinnering aan hun omgekomen familieleden levend te houden.

Dick Boerstoel speelde vervolgens de Last Post en hiermede kwam een eind aan de bijeenkomst op de begraafplaats. De foto’s mogen volgens de richtlijnen van de oorlogsgravenstichting een maand blijven staan en zijn tot 6 mei voor belangstellenden te bezoeken.