Dinsdagavond 3 maart jl. heeft Harmonie Vorden haar jaarlijkse ledenvergadering gehouden in het Kulturhus te Vorden. Op zo’n avond wordt altijd even teruggekeken naar het voorgaande jaar, 2019 was een mooi muzikaal jaar. Maar natuurlijk wordt er ook vooruit gekeken en dat is zeker een mooi vooruitzicht! Niet te missen is het bevrijdingsconcert op 4 april 2020 in het kader van 75 jaar vrijheid en natuurlijk het defilé dat in Vorden plaatsvindt op 11 april 2020.

Tijdens de jaarvergadering werden zes leden door voorzitter Erwin Sportel gehuldigd voor hun jarenlange lidmaatschap van KNMO en Harmonie Vorden. Allereerst de leden met een lidmaatschap van 40 jaar: Wout Dekkers, Joanne Lam en Debbie Hebbink.

Wout Dekkers is voormalig voorzitter van Harmonie Vorden en in 2018 benoemd tot erelid vanwege zijn inzet voor de fusie waaruit de Harmonie is voortgekomen. Daarnaast is Wout momenteel actief als secretaris van de Federatie van Bronckhorstermuziekverenigingen.

Joanne Lam is ooit begonnen als majorette maar heeft destijds de keuze gemaakt voor de klarinet. Joanne komt uit een muzikale familie, zij is al jaren het vertrouwde gezicht op de eerste rij als eerste klarinettist, naast het muziek maken heeft Joanne ook diverse bestuursfuncties bekleed.

Ook Debbie Hebbink komt uit een muzikale familie en begon eerst bij de drumband. Later is Debbie overgestapt naar trompet en dit speelt zij nog steeds. Debbie heeft naast het muziek maken ook diverse bestuursfuncties vervuld.

Wilma Oldenhave is door Erwin Sportel gehuldigd voor haar 50 jarig lidmaatschap. Al op jonge leeftijd was Wilma lid van de muziekvereniging, later heeft Wilma de overstap naar de muziekvereniging in Vorden gemaakt. Wilma heeft menig jeugdleden op de hoorn opgeleid en was een actief lid binnen de Harmonie.

Henk Reerink werd gehuldigd voor zijn 65 jarig lidmaatschap. Ooit begonnen op de hoorn en speelt dat nu nog steeds. Naast actief muzikant kennen wij Henk ook al actief verenigingslid bij allerlei activiteiten. Alleen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse staat de Harmonie even op nummer 2 want dan loopt Henk de Vierdaagse.

Henny Blaak werd gehuldigd voor zijn 75 jarig lidmaatschap. In die 75 jaar is diversiteit het kernwoord. Henny heeft op diverse instrumenten gespeeld en in diverse orkesten, dat zorgt voor een indrukwekkende loopbaan. Momenteel speelt Henny basklarinet bij de Harmonie. Voorzitter Erwin Sportel eindigde de huldiging met het bedanken van de muzikanten voor hun inzet en trouwe lidmaatschap.

Tenslotte was er dit jaar ook nog een wisseling in het bestuur. Marjolein Wiegman was aftredend en Miranda Beernink heeft haar plaats ingenomen, zij zal zich gaan richten op algemene zaken en de jeugd.

Zoals u leest is muziek voor zowel jong als oud! Mocht het bij u beginnen te kriebelen om ook een instrument te gaan spelen, neem dan gerust contact met ons op! Wij zijn te vinden via de website en sociale media. Of wilt u gewoon eens komen kijken? Harmonie Vorden repeteert op donderdagavond in het Kulturhus te Vorden. Foto v.l.n.r.: Henny Blaak, Henk Reerink, Wilma Oldenhave, Erwin Sportel, Wout Dekkers, Joanne Lam en Debbie Hebbink.

img 9705 2 20200310 1941549855