Cartoon Movie Music

Vorden, Op zaterdagavond 9 april organiseert Harmonie Vorden het jaarlijkse voorjaarsconcert met als titel “Cartoon Movie Music”. De keuze uit de vele tekenfilms en series met soms bijzondere en zeer herkenbare melodieën was voor orkest en slagwerkgroep een enorme snoeptrommel waaruit het lastig kiezen was. Vanuit de beschikbare muziek is voor het voorjaarsconcert een programma samengesteld dat jong en oud zal boeien. Een bonte verzameling, zoals dat hoort bij cartoons en tekenfilms van meestal zeer bekende melodieën zal deze avond voorbij komen.

Uit Looney Tunes, een reeks Amerikaanse tekenfilms van Warner Bros, komt Bugs Bunny voorbij. The Flintstone’s nemen het publiek met de zeer bekende openingsmuziek van elke aflevering mee naar het stenentijdperk. De slagwerk groep, die sinds september 2015 samenwerkt met de malletband van SMD Doetinchem, heeft bijvoorbeeld gekozen voor het bekende openingsnummer van The Muppet Show. Onder leiding van Patrice van Schie is in korte tijd hard gewerkt aan een aantal nummers, die zeker passen in het thema!

Daar waar het gaat om tekenfilms kun je Disney, de grootste producent van animatiefilms niet passeren. Melodieën uit de diverse Disney producties zoals uit de Lion King en De Kleine zeemeermin staan op het programma.

De presentatie is deze avond in handen van een aantal leden van Jong Gelre Vorden – Warnsveld. Om in de sfeer van het thema te blijven zullen zij de aankondigingen op ludieke en passende wijze brengen. Iets dat hen wel toe vertrouwt is gezien het jaarlijkse succes van de revues in november.

Cleo Vlogman is een van de solisten deze avond en inmiddels voor velen uit Vorden een bekend dorpsgenoot. Op 12 jarige leeftijd won zij het Vordens songfestival en vorig jaar trad zij op tijdens de zomerfeesten in Vorden. Zij heeft de Opleiding Ondernemend Artiest gevolgd en zangles gekregen van Maartje Epema, bekend van muziekboerderij Venhorst eveneens in Vorden. Uit de animatiefilm “The Prince of Egypt”, uitgebracht in 1998, zingt Cleo Vlogman het stuk “When you believe” en uit de Disneyfilm Frozen het inmiddels wereldberoemde nummer “Let it go” natuurlijk begeleid door het harmonieorkest.

Het voorjaarsconcert staat onder leiding van dirigent Berjan Morsink en de muziek zal begeleid worden door flitsende beelden. Een niet te missen kans voor jong en oud om muzikale herinneringen aan de vele cartoons en tekenfilms op te halen. Harmonie Vorden nodigt een ieder van harte uit op om te komen luisteren en kijken naar een wervelende muzikale avond op zaterdagavond 9 april in sporthal ’t Jebbink te Vorden.

(entree €5,= kinderen t/m 12 jaar gratis )